top of page

טיפים לבחירת דק

נמאס לכם שהגינה נראית מוזנחת? שהדשא כבר מזמן כבר לא ירוק? ושמחירי המים להשקיה רק עולים? אתם לא לבד. יותר ויותר משפחות מחליטות לוותר על התחזוקה המתישה והיקרה של גינה ועוברים להתקנת דק עץ שגם נראה נהדר וגם קל לתחזק ולשמור עליו לאורך שנים.


סוגי דקים

אם גם אתם החלטתם לעשות את המעבר לדק, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להחליט ממה יהיה עשוי הדק שלנו - מעץ טבעי או מחומר סינטטי דמוי עץ. כמובן שכמו בכל דבר בחיים גם בדקים ישנם יתרונות וחסרונות לכל סוג דק שנבחר:


היתרון הגדול של התקנת דק מחומר סינטטי הוא שלא נדרשת תחזוקה גבוהה לאורך שנים. לעומת זאת, החיסרון הגדול שלו הוא התחממות - מכיוון שלא מדובר בחומר טיבעי, הדק הסינטטי מוליך חום באחוז מאוד גבוה עד כדי כך שאי אפשר בשום פנים ואופן ללכת עליו יחף בימי הקיץ החמים. במידה והחלטתם לבחור בדק סינטטי כדאי לבחור בדק שמיוצר בחברה טובה ואמינה עם ניסיון רב שנים בעולם ובארץ.


במידה והחלטתם שאתם רוצים את המראה הטבעי, השלב הבא הוא בחירת סוג העץ שהכי מתאים לכם מבחינת הצרכים והעיצוב. שני הטעמים העיקריים שישפיעו על הבחירה שלכם הם: מראה ותקציב.


להלן סוגי העצים שמהם ניתן לבנות דקים (החל מהזול ביותר וכלה ביקר ביותר):

עץ אורן מהוקצע מחוטא - עץ רך וזול . ארץ מוצא: פינלנד.

עץ איפא - עץ דחוס וקשה. ארץ מוצא: ברזיל.

עץ במבוק - עשוי מסיבי במבוק דחוסים בצפיפות גבוהה שעובר תהליך חימום. ארץ מוצא: סין.

עץ סידר - עץ רך בגוון חום אדמדם, יפהפה במראה כשהוא הטיק עץ קשה. עץ עמיד ואיכותי ביותר. חדש וגם מתיישן יפה. ארץ מוצא: קנדה וצפון ארה"ב.

עץ טיק - הטיק הוא עץ קשה. נחשב לעמיד ואיכותי. צבעו הטבעי חום בהיר. ארץ מוצא: בורמה.

עץ אשה - עץ קשוח ועמיד. מגיע לארץ אחרי שעבר תהליך של טרמו - חימום בתנור בטמפרטורה גבוהה מאוד. מתיישן מאוד יפה. ארץ מוצא: ארצות אירופה.


בבואנו להחליט אילו מן העצים נבחר אנחנו צריכים לברר כמה יעלה לנו מ"ר של דק מכל סוג של עץ. ההבדלים לעיתים משמעותיים ביותר. חשוב לציין שכל העצים יהיו תקינים לאורך שנים רבות במידה והעבודה נעשית לפי ההוראות (גם עץ אורן שעבר חיטוי). כל העצים דורשים תחזוקה (השכיחות היא בהתאם להחלטתכם) ואת כל העצים ניתן לחדש בכל עת שנרצה.


לייעוץ ללא התחייבות מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 052-3333-137



bottom of page