top of page

הכל על גגות רעפים

עודכן: 25 ביולי 2018

גג רעפים הוא חלק מאוד חשוב בעיצוב הבית ויש לו משקל גבוה בסגנון האדריכלי. בניית גג רעפים דורשת תכנון נכון ובניה בידי מקצוענים. תכנון נכון של הגג מאפשר ניצול מירבי של כל חלל בפרויקט אם לטובת מגורים או לטובת אחסנה.


בשוק יש מגוון רחב של רעפים, חלקם פשוטים וחלקם מהודרים. חלקם מקומרים וחלקם מעוגלים. חלקם מיוצרים בארץ אך רובם מיובאים מחו"ל מארצות כמו איטליה וספרד.


היתרונות בגגות רעפים לעומת גגות בטון


1. גגות רעפים ידועים בעמידות הגבוהה שלהם לרטיבות וגם אין צורך בהשקעה גבוהה באיטום.

2. גגות רעפים שורדים לתקופות ארוכות ללא צורך בתחזוקה קשה כמו בגג שטוח (זפת או סיד, תלוי בעונת השנה).

3. גגות רעפים מבודדים יותר טוב.

4. גגות רעפים מרחיקים את המים בעזרת קצוות רחוקים.


ממה בנוי גג רעפים?


גג רעפים חשוף, שנקרא גם גג גושני, בנוי מקורות עץ מאסיביים (אך הוא יקר מאוד לעומת גג פשוט). הקורות הן עץ מלא בד"כ בחתכים מאוד גדולים כמו למשל: 150*150, 150*200 , 200*300 , 300*300. מעל הקורות תהיה תקרה משופעת שעשויה בד"כ מעץ, עליה יהיה הבידוד שייבחר, מעליו מונחות לאטות בצורת שתי וערב ומעליהם יונחו הרעפים שנבחרו.


סביב הגג יוצרים ארגזי רוח שעשויים מעץ שתפקידם ליצור סירקולציה של אוויר וגם להרחיק את המים שזולגים מהגג ומהקירות החיצוניים של הבית. אל ארגז הרוח מחוברים המרזבים.


בבניה של גג רעפים יש לשים לב לשיפוע. על כל מטר אופקי הגג עולה לגובה של אותו אחוז. לדוגמא גג בשיפוע 40 אחוז, עולה לגובה של 40 ס"מ. כדאי מאוד שאדריכל הבית יתכנן את הגג וקונסטוקטור שמבין בעץ ייתן תכנית קונסטרוקציה. בהתאם לתכניות האלו גגן מוסמך ומומלץ יוכל לתת הצעת מחיר.


מחיר לגג רעפים


המחירים של גגות רעפים מאוד שונים בין גג לגג בגלל גודל הגג, איכות וסוג החומרים. הפערים במחירי רעפים לדוגמא יכולים לנוע בין 35 ₪ למ"ר (רק חומר) לבין 80 ₪ למ"ר (רק חומר). כנ"ל לגבי קורות עץ. ככל שהחתך של העץ עולה, כך עולה מחירו של העץ וכמובן שגם מחיר העבודה משתנה בהתאם לחומרים שייבחרו.


לייעוץ ללא התחייבות מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 052-3333-137



bottom of page